مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 اسفند 1400 ساعت 08:372022-03-14سياسي

حتمی بودن مجازات سرقت مهم است


در موضوع سرقت، حتمی بودن مجازات نقش بسیار مهمی را دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، کارن روحانی در گفت و گو با ایسنا در رابطه با قوانین مربوط به حوزه سرقت در کشور گفت: ما در زمینه سرقت، هم سرقت هایی که مستوجب حد هستند و هم سرقت های تعزیری، قواعد و مقررات را کم نداریم و نیازی به تدوین و اصلاح مقررات موجود نیست زیرا جنبه های تنبیهی در قانون مجازات ما در خصوص سرقت به حد کافی موجود است.

این کارشناس مسائل حقوقی افزود: آنچه که موجب می شود علیرغم وجود قواعد و مقررات، ما در زمینه سرقت بازدارندگی لازم را نداشته باشیم عواملی مانند عوامل اجتماعی، شرایط اقتصادی و .

است.

فرهنگ سازی و گسترش فرهنگ عمومی در این زمینه بسیار می تواند موثر باشد، هم در زمینه عواقب سرقت و هم در خصوص مشکلی که می تواند به صورت جانبی برای خانواده آنها به بار بیاورد.

این وکیل دادگستری تاکید کرد: در موضوع سرقت، حتمی بودن مجازات نقش بسیار مهمی را دارد.

در بسیاری موارد یا سارق پیدا نمی شود و یا مالباخته تمایلی به پیگیری موضوع ندارد؛ لذا در این موارد پلیس موظف است که گستره فعالیتش را در خصوص دستگیری مجرمان تضمین کند و قطعی بودن اینکه مجرمان دستگیر می شوند.

بی شک زمانی که میزان سرقت بالا برود و میزان دستگیری ها کاهش پیدا کند طبعا سارقین بیشترخواهند شد زیرا احساس می کنند مفری ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حتمی بودن مجازات سرقت مهم است

حتمی بودن مجازات سرقت مهم است