مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 اسفند 1400 ساعت 08:172022-03-14سياسي

مسجدی که خانه پدری شد/ سقفی برای خیال آسوده در آغوش کرامتی بی انتها


مسجد قبا این روزها مامن امن بی پناهان اصفهان شده تا ثابت کند مساجد باید به نقش حداکثری خود علاوه بر کارکرد عرف و معمولی برسند که نقش خطیر ائمه جماعات نیز در مسیر تحقق آن و کاهش آسیب های اجتماعی غیر قابل چشم پوشی است.

-  خبرگزاری فارس اصفهان؛ سقفی برای خیال آسوده در آغوش کرامتی بی انتها میزبان بی پناهان اصفهان شده که خانه خدا را مأمن امن خود می دانند؛ خانه ای که از دیرباز به نام خالق مهربان و هستی بخش سند خورده و امروزه خانه پدری را در خود جای داده است.

مصلای مسجد قبا واقع در شمال شهر اصفهان حدود یک ماهی است که علاوه بر برگزاری نماز جماعت، رسالت کمک به همنوعان و بی سرپناهان را  به عنوان جزیی از عبادت و کارکرد اصلی مساجد به منصه ظهور رسانده است.

    در واقع عبادت و راز و نیاز یک کارکرد حداقلی مسجد است در صورتی که مساجد در جامعه اسلامی نقش فراتری دارند؛ مساجد از صدر اسلام در مسائل و مشکلات مردم از قبیل معیشت، ازدواج و رسیدگی به مصدومان جنگ و رفع اختلاف نقش اساسی داشتند تا محلی برای رسیدگی به امور خلق خداباشد؛ از این  رو تلاش کردم تا مساجد به نقش حداکثری خود علاوه بر کارکرد عرف و معمولی نائل شوند.

چنین عقیده ای نقطه عطف آغاز ایجاد خانه پدری و اسکان شبانه کارتن خواب ها در مصلای مسجد قبا ملک شهر اصفهان توسط حجت الاسلام روح الله فی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسجدی که خانه پدری شد/ سقفی برای خیال آسوده در آغوش کرامتی بی انتها

مسجدی که خانه پدری شد/ سقفی برای خیال آسوده در آغوش کرامتی بی انتها