مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 اسفند 1400 ساعت 22:372022-03-13سياسي

تربیت نسل مهدوی نیاز به کار علمی و پژوهشی دارد


مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) گفت: تربیت نسل مهدی نیازمند کار علمی و پژوهشی است.

- ، حجت الاسلام متوسل آرانی روز یکشنبه در همایش ملی تعلیم و تربیت مهدوی که در دانشگاه فرهنگیان یزد برگزار شد، با اشاره به وعده قطعی خداوند درباره ظهور امام زمان(عج) در قرآن کریم اظهار داشت: ما منتظر ظهور منجی موعود آخرالزمان هستیم اما منتظر بودن به تنهایی کافی نیست بلکه باید انتظار را در عمل نیز نشان دهیم.

وی افزود: مهدویت علاوه بر اینکه باور اعتقادی ما است، به عنوان امامت یک موضوع آخرالزمانی است و ادیان و مکاتب مختلف در این حوزه دیدگاه هایی بیان کردند که پایان جهان چگونه خواهد بود و از این منظر باید موضوع مورد پژوهش واقع شود.

متوسل آرانی ادامه داد: در واقع ما شیعیان موضوع مهدویت را از بعد اعتقادی مورد توجه قرار می دهیم چون قائل به موضوع امامت هستیم و امام مهدی را آخرین امام می دانیم اما غیر از ما شیعیان و مسلمانان ادیانی که به بحث امامت معتقد نیستند، قائل به یک منجی موعود هستند.

متوسل آرانی افزود: در موضوع مهدویت برادران اهل سنت اگر چه از منظر امامت به این موضوع نگاه نمی کنند، اما به قیام منجی به عدل و داد اعتقاد دارند، پس لازم است موضوع مهدویت از ابعاد مختلف پژوهشی و به صورت علمی به دنیای امروز به ویژه نسل جوان عرضه شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تربیت نسل مهدوی نیاز به کار علمی و پژوهشی دارد

تربیت نسل مهدوی نیاز به کار علمی و پژوهشی دارد