مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 اسفند 1400 ساعت 22:122022-03-13اقتصادي

حضور آذربایجان شرقی در مراودات مرزی ترکیه، آذربایجان، گرجستان و بلاروس


استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم تعریف و برجسته کردن نقش مس سونگون در اقتصاد استان و فعال کردن دیپلماسی مرزی استان تاکید و گفت: طبق برنامه ریزی هایی که صورت دادیم قصد داریم در سال آینده نسبت به مراودات مرزی در ترکیه، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، عابدین خرم امشب در جمع مدیران استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: آذربایجان شرقی محور ترانزیت شمال جنوب و شمال غرب کشور محسوب می شود اما جاده های استان دچار مشکل اساسی بوده و 70 نقطه خطرخیز در استان وجود دارد و تلفات جاده ای از میانگین کشوری بالا است.

وی پایش تصویری جاده های استان را نیز دچار مشکل دانست و گفت: تجهیزات و دوربین های جادی ای استان از لحاظ کمیت 50 درصد کمتر از میانگین کشوری است.

این مسوول با اشاره به مسائل مبتلابه معدن مس سونگون و سایر معادن استان تصریح کرد: حدود 8.

5 میلیارد تن ذخایر معدنی در استان وجود دارد و از این لحاظ رتبه اول کشور هستیم اما منابع طبیعی به بیش از 40 درصد معادن اجازه اکتشاف نمی دهد که اگر این اجازه وجود داشته باشد، انقلاب بزرگی در حوزه معادن اتفاق خواهد افتاد.

وی بر لزوم تعریف و برجسته کردن نقش مس سونگون در اقتصاد استان و فعال کردن دیپلماسی مرزی استان تاکید و ا ظهار کرد: طبق برنامه ریزی هایی که صورت دادیم قصد داریم در سال آینده نسبت به مراودات مرزی در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حضور آذربایجان شرقی در مراودات مرزی ترکیه، آذربایجان، گرجستان و بلاروس

حضور آذربایجان شرقی در مراودات مرزی ترکیه، آذربایجان، گرجستان و بلاروس