مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 اسفند 1400 ساعت 20:072022-03-13اقتصادي

توپ گرانی مکمل غذایی دام و طیور به زمین پتروشیمی ها افتاد


دبیر انجمن تولید کنندگان دی و مونو کلسیم فسفات کشور گفت: در پی افزایش قیمت اسید فسفریک از سوی پتروشیمی ها، ما هم مجبور به افزایش قیمت مکمل غذایی دام و طیور شدیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محسن سعیدیان در نشست خبری امروز یکشنبه 22 اسفند به افزایش قیمت اسید فسفریک از سوی شرکت های پتروشیمی اشاره و اظهار کرد: گرانی این محصول باعث بالا رفتن قیمت مکمل غذایی که در تغذیه دام و طیور استفاده می شود، شده است.

دبیر انجمن تولید کنندگان دی و مونو کلسیم فسفات کشور افزود: شرکت های پتروشیمی نرخ اسید فسفریک که ماده اولیه تولید دی و مونو کلسیم فسفات است را 24 درصد افزایش دادند که به عنوان مکمل غذایی دام و طیور استفاده می شود.

به گفته این فعال صنعت خوراک دام و طیور، مکمل غذایی دی و مونو کلسیم فسفات 1.

5 درصد نهاده دامی مصرفی دام و طیور را تشکیل می دهد اما نقش مهمی در تأمین فسفر این حیوانات دارد که بدون آن تخم مرغ تشکیل نمی شود و یا بیماری های مختلف استخوانی می گیرند.

وی گفت: شرکت های پتروشیمی می گویند با افزایش قیمت نفت و فراورده های آن، کرایه حمل بیشتر شده و روی نرخ اسید فسفریک هم تأثیر گذاشته است.

سعیدیان افزود: برای تولید اسید فسفریک باید خاک از سوریه به ایران بیاورند که کرایه حمل کامیون ها بیشتر شده است، خاک فسفات سوریه نسبت به ایران بهتر است و به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توپ گرانی مکمل غذایی دام و طیور به زمین پتروشیمی ها افتاد

توپ گرانی مکمل غذایی دام و طیور به زمین پتروشیمی ها افتاد