مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 اسفند 1400 ساعت 16:372022-03-13اقتصادي

برنامه ریزی برای کشت سیب زمینی در 22 هزار هکتار از اراضی اردبیل


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: امسال پیش بینی می شود در 22 هزار هکتار از اراضی استان اردبیل سیب زمینی کشت شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، احمد شهریار عصر یکشنبه در بازدید از مراحل آغاز کشت سیب زمینی در اردبیل اظهار کرد: کشت انتظاری سیب زمینی همه ساله در اواخر زمستان و اوایل بهار در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی انجام می شود و محصول کشت شده با مساعدتر شدن هوا جوانه زده و رشد می کند.

وی تصریح کرد: کشت انتظاری سیب زمینی معمولاً در 10 درصد مزارع سیب زمینی کشت می شود و بخش اعظم کشت در اوایل فصل بهار و با گرم تر شدن هوا توسط زارعان انجام می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل 2 نوبت آبیاری کمتر و نیز برداشت زودهنگام محصول را از جمله مزیت های کشت انتظاری سیب زمینی عنوان کرد و گفت: پیش بینی می شود که در سال زراعی جاری 10 درصد بیشتر از سال قبل محصول سیب زمینی در استان کشت شود.

شهریار با اشاره به برنامه ریزی برای کشت سیب زمینی در 22 هزار هکتار از اراضی استان افزود: برای کاشت این میزان سیب زمینی در استان 70 هزار تن بذر از نوع مینی تیوبر، مینی تیوبر اس، سوپر الیت، الیت، گواهی شده آ و گواهی شده ب مصرف می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه ریزی برای کشت سیب زمینی در 22 هزار هکتار از اراضی اردبیل

برنامه ریزی برای کشت سیب زمینی در 22 هزار هکتار از اراضی اردبیل