مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 اسفند 1400 ساعت 15:572022-03-13سياسي

ریشه همه پیشرفت ها را سلطنت علمی می دانم


عضو اندیشکده علم در خصوص سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گفت: بنده ریشه همه پیشرفت ها را سلطنت علمی می دانم.

منظورم از سلطنت علمی، کشف دسته اول علوم مختلف و توسعه آن به نحوی که سایر کشورها به ایران اقتدا کنند، - به عبارت روشن تر، همان مسیری که نخبگان و دانشمندان شهیر ایرانی در قرن چهارم هجری طی کردند را باید بتوانیم با علوم، حکمت و نوآوری امروز زنده کنیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی اکبر موسوی موحدی استاد ممتاز دانشگاه تهران و عضو اندیشکده علم مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در گفت وگویی تفصیلی به ارزیابی عملکرد مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت طی یک دهه گذشته پرداخت و گفت: می باید از نظر علمی پیشرفت کنیم تا بتوانیم کشور را خوب اداره نماییم.

اگر بتوانیم سلطنت علمی را احیا کنیم به همه چیز از جمله نظام اجتماعی رضایتمند، فرهنگ مستقل، اقتصاد پیشرفته، امنیت فراگیر و پایدار، محیط زیست خوب و آب و هوای سالم و تمیز دسترسی داشته باشیم.

رییس مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک (آی بی بی) دانشگاه تهران پیشنهاد داد: به نظرم اندیشکده علم، مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به عنوان یکی از اندیشکده های اصلی می تواند بستر سلطنت علمی را از طریق هم اندیشی با حضور استادان مبرز طرح های مطالعاتی دقیقی درباره الزامات و بسترهای انسانی و ساختاری و حاکمیتی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریشه همه پیشرفت ها را سلطنت علمی می دانم

ریشه همه پیشرفت ها را سلطنت علمی می دانم