مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 اسفند 1400 ساعت 14:172022-03-13فرهنگي

اعتراض انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران نسبت به آسیب «ماده و فکر»


انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران، با انتشار بیانیه ای نسبت به تعرض و خدشه وارد کردن به «ماده و فکر» اثر نوریکی هاراگوچی هنرمند ژاپنی اعتراض کرد.

- به نقل از روابط عمومی انجمن، انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران با انتشار بیانیه ای نسبت به تعرض و خدشه وارد کردن به اثر ماده و فکر ساخته نوریکی هاراگوچی هنرمند ژاپنی اعتراض کرد و حفاظت از آثار که جز سرمایه های ملی به شمار می روند را کمترین کاری دانست که مدیران موزه ملزم به رعایت آن هستند.

این بیانیه به شرح زیر است.

اثر ماده و فکر (حوض روغن) اثر نوریوکی هاراگوچی مجسمه ساز ژاپنی سال 1976 مقارن با افتتاح موزه هنرهای معاصر تهران؛ در محل موزه بصورت دائمی نصب شده است، این اثر مهر ماه 1396 با حضور هنرمند بازسازی و مرمت شد.

اکنون بعد از گذشت چهار سال و در فقدان هنرمند (در گذشت 1399)، این اثر طی برنامه پنج گنج، بزرگداشت حکیم نظامی، روز شنبه 21 اسفند با اجرای پرفورمنس پرنده ماهی ، دچار آسیب و به حریم اثر تجاوز شده است.

انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران با ابراز تأسف شدید از این اتفاق غیر مسولانه، موضع خود را به شرح ذیل اعلام می دارد: یک؛ هر چند در بیانیه و توضیحات موزه به اجرای آثار تعاملی با آثار هنری اشاره شده، اما تعرض به حریم و خدشه به اصل اثر به هیچ عنوان قابل توجیه نیست و مسؤلیت سهل انگاری در برنامه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتراض انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران نسبت به آسیب «ماده و فکر»

اعتراض انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران نسبت به آسیب «ماده و فکر»