مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 اسفند 1400 ساعت 14:072022-03-13فرهنگي

5 نکته پیرامون پرفورمنس پرحاشیه موزه هنرهای معاصر تهران


انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران در واکنش به اجرای پرفورمنس حاشیه ساز در موزه هنرهای معاصر تهران، از مسئولان موزه درخواست کرد برای روشن شدن موضوع و تنویر افکار عمومی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، پس از اجرای پرفورمنس پرحاشیه  پرنده ماهی بر فراز حوض روغن موزه هنرهای معاصر تهران و  آسیب رساندن به این اثر هنری، موزه در بیانیه ای بابت این اتفاق عذرخواهی کرد.

   انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران در واکنش به این توضیحات موزه، بیانیه ای صادر کرد و با ابراز تاسف شدید از این اتفاق غیرمسئولانه نوشت: هر چند در بیانیه و توضیحات موزه به اجرای آثار تعاملی با آثار هنری اشاره شده است، اما تعرض به حریم و خدشه به اصل اثر به هیچ عنوان قابل توجیه نیست و مسئولیت سهل انگاری در برنامه ریزی و انتخاب اثر با مسئولین برگزاری است.

گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران، جزء  سرمایه ملی است؛ حفاظت از آثار و رعایت اصول  حرفه ای  حفاظت؛ کمترین کاری است که مدیران موزه ملزم به رعایت آن هستند.

این انجمن یادآور شد: انتخاب موزه هنرهای معاصر تهران و اجرای آثار تعاملی در محل موزه با گنجینه منحصر به فرد آن، نیاز به فرآیند مطالعاتی و تحقیقاتی و حساسیت های حرفه ای دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5 نکته پیرامون پرفورمنس پرحاشیه موزه هنرهای معاصر تهران

5 نکته پیرامون پرفورمنس پرحاشیه موزه هنرهای معاصر تهران