مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 اسفند 1400 ساعت 14:022022-03-13فناوري

رجیستری گوشی تلفن همراه ترفند جدید مجرمان سایبری


مجرمان سایبری با ترفند ارسال پیامک با عنوان گوشی تلفن همراه شما به علت عدم ثبت در سامانه همتا مسدود خواهد شد، مترصد کلاهبرداری از هموطنان هستند.

- ، سرهنگ رامین پاشایی اظهار داشت: بر اساس رصدهای صورت گرفته در پلیس فتا و گزارش های دریافتی از سوی هموطنان مشخص شد این بار مجرمان سایبری با طراحی پلتفرم مجرمانه در قالب ارسال پیامک با سو استفاده از نام و اعتبار سامانه همتا وزارت صمت مبنی بر ثبت تلفن همراه هموطنان در سامانه همتا مشروط به مراجعه به لینک یا پیوند درج شده در پیامک و نصب اپلیکیشن جعلی و ارسال اخطار دروغین غیر فعال شدن گوشی تلفن همراه در صورت عدم مراجعه به لینک ارسال شده مترصد کلاهبرداری از هموطنان هستند.

وی در تشریح شگرد این کلاهبرداران بیان داشت: ترفند این مجرمان سایبری دقیقاً شبیه ترفند ابلاغیه های قضایی سامانه ثنا و سامانه پرداخت سود سهام عدالت بوده و با توجه به آگاهی بخشی های متعدد به هموطنان نسبت به شیوه های کلاهبرداری قبلی این بار افراد کلاهبردار در اقدامی جدید به سراغ سامانه همتا وزارت صمت رفته اند.

معاون اجتماعی پلیس فتا انتظامی کشور ادامه داد: عموم مردم می بایست ضمن حفظ هوشیاری مراقب شگرد این افراد کلاهبردار باشند و همواره این آگاهی وجود داشته باشد که تمامی ابلاغیه ها و اطلاع رسانی در خصوص بهره مندی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رجیستری گوشی تلفن همراه ترفند جدید مجرمان سایبری

رجیستری گوشی تلفن همراه ترفند جدید مجرمان سایبری