مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 اسفند 1400 ساعت 13:272022-03-13سياسي

آینده اقتصاد ایران با احیای برجام


رییس اتاق بازرگانی ایران می گوید در صورت احیای برجام ایران باید تلاش کند که رویکرد کلان خود را به سمت توسعه اقتصادی برنامه ریزی کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، غلامحسین شافعی در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، اظهار کرد: احتمال توافق یا عدم توافق هسته ای و جنگ روسیه با اوکراین از جمله وقایعی است که در روزهای اخیر در صدر اخبار ایران و جهان قرار گرفته است و حاوی پیامدهای متعددی برای اقتصاد کشورمان خواهد بود.

جنگ روسیه با اوکراین پارادایم فکری برخی از کشورهای درگیر توافق هسته ای را تغییر داده است.

امیدواریم مسئولان کشور با درک شرایط جدید مجموعه سیاست هایی را به سرعت اتخاذ کنند که مانع آن شود که ایران اسلامی از بازیگر اصلی تبدیل به زمین بازی دیگران شود.

این خواسته بخش خصوص از مسئولان کشور است.

وی با بیان اینکه اقدامات سال های گذشته اقتصادی بیشتر برای بقا بوده، نه توسعه، تشریح کرد: در صورت نهایی شدن توافق برجام و برطرف شدن تحریم ها و محدودیت ها بر اقتصاد ایران شایسته است که رویکرد مدیریت اقتصاد به سمت اقتصاد توسعه ای تغییر کند که این غایب بزرگ اقتصاد کشور در دهه گذشته است.

بیم آن می رود که مشابه تجربه دور اول برجام این فرصت موقت باشد، بنابراین بخش خصوصی پیشنهاد می کند اقدامات سیاستی به تفکیک بازه زمانی کوتاه مدت و میان مدت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آینده اقتصاد ایران با احیای برجام

آینده اقتصاد ایران با احیای برجام