مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 اسفند 1400 ساعت 12:222022-03-13اجتماعي

بناهای تاریخی و گردشگری ابرکوه را بیشتر بشناسیم+ عکس


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، ابرکوه در جنوب غربی شهرستان تفت و استان یزد واقع شده و از شمال به شهرستان اشکذر استان یزد و شهرستان شهرضا استان اصفهان، از شرق به شهرستان خاتم یزد و از غرب و جنوب به شهرستان آبادهِ استان فارس محدود است.

عمارت آقازاده، سرو ابرکوه، گنبد عالی، یخچال خشتی، موزه عبرت، قلعه شهرسب، خانه صولت و مسجد جامع از جمله بناهای تاریخی و گردشگری شهرستان ابرکوه در استان یزد است که سالانه گردشگران زیادی از داخل و خارج کشور را به خود جلب می کند.

در میان کوچه پس کوچه های شهر ابرکوه یزد، خانه ای قدیمی با بادگیری چشمگیر خودنمایی می کند که عمارت آقازاده نام دارد، این خانه تاریخی یکی از جاهای دیدنی ابرکوه در استان یزد است که زیباترین بادگیر دو طبقه ایران را در خود جای داده و بزرگ ترین بادگیر کشور محسوب می شود.

عمارت آقازاده در دوره قاجار ساخته شد و به عنوان یکی از آثار ملی ایران، از نظر معماری و به کارگیری عناصر معماری سنتی درخور توجه است.

خانه آقازاده ابرکوه در حدود سال 1157 هجری شمسی با همت حاج حسین ابرقویی ساخته شد.

آیت الله حاج سید میرزا محمد حسین مجتهد ابرقویی از ثروتمندان شهر بود که زمان زیادی از عمر خود را صرف امور عمرانی و کشاورزی کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بناهای تاریخی و گردشگری ابرکوه را بیشتر بشناسیم+ عکس

بناهای تاریخی و گردشگری ابرکوه را بیشتر بشناسیم+ عکس