مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 اسفند 1400 ساعت 10:222022-03-13سياسي

واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به اقدامات ضد حقوق بشری درباره «حمید نوری»


دبیر ستاد حقوق بشر از پرونده سازی سیاسی علیه یکی از اتباع ایرانی به نام حمید نوری و رفتار های ضد حقوق بشری با وی، انتقاد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، کاظم غریب آبادی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: دستگیری نوری در فرودگاه استکهلم در 19 آبان 1398 (9 نوامبر 2019)، حاکی از یک تله گذاری و تبانی بین نظام قضایی سوئد و گروهک تروریستی منافقین است؛ بگونه ای که دو نفر از اعضای این گروهک گزارشی را حاوی ادعا ها و اتهامات واهی علیه نوری در آبان 1398 از طریق یک دفتر حقوقی در انگلیس به مقامات سوئدی ارائه می کنند و همزمان به بهانه حل و فصل اختلاف خانوادگی دخترخوانده نوری، وی را به سوئد می کشانند.

دبیر ستاد حقوق بشر با انتقاد از اقدام دولت و دستگاه قضایی سوئد، گفت: دادستان سوئدی بدون انجام تحقیقات جامع، از دادگاه درخواست حکم دستگیری و بازداشت نوری را نمود و مبنای این درخواست صرفا اظهارات و خاطرات واهی چند تن از اعضای گروهک تروریستی منافقین بود.

از اینرو، اصل برائت و حق بر آزادی رفت و آمد این تبعه ایرانی از سوی مقامات سوئدی نقض گردید.

غریب آبادی افزود: از زمان دستگیری نوری تا تکمیل به اصطلاح تحقیقات و ارائه کیفرخواست در 5 مرداد 1400، 21 ماه به طول انجامید و در تمام این مدت نیز این تبعه ایرانی در حبس انفرادی به سر برده است و این حاکی از یک بازداشت خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به اقدامات ضد حقوق بشری درباره «حمید نوری»

واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به اقدامات ضد حقوق بشری درباره «حمید نوری»