مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 اسفند 1400 ساعت 09:472022-03-13اقتصادي

کشت چغندر در گلستان توصیه نمی شود/ مصرف 88 درصد آب در بخش کشاورزی


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: میزان مصرف آب در کشت چغندر از برنج هم بیشتر است به همین منظور کشت این محصول در استان کم آبی مانند گلستان توصیه نمی شود.

- با اشاره به اینکه در خصوص کشت محصولات زراعی، با توجه به شرایط اقلیمی و بافت خاک در هر منطقه از سوی مراکز تحقیقاتی و سازمان های متولی، الگوی کشت تعریف می شود، اظهار کرد: در الگوی کشت گلستان، گونه هایی که کم آب طلب هستند بویژه در اراضی وابسته به آب زیرزمینی پیش بینی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان افزود: بنابراین کشت محصولاتی که آب زیادی به مصرف می رسانند مانند برنج و چغندر با توجه به محدودیت منابع آبی استان به مصلحت استان نیست.

وی با اشاره به اینکه استان گلستان شرایط خشک سالی را می گذارند، تصریح کرد: در آمار 46 سال اخیر استان، 13 سال خشکسالی داشته ایم، برای همین بهترین راهکار در استان برای کنترل این بحران سازگاری با کم آبی و مدیریت مصرف است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان خاطرنشان کرد: از آنجایی حدود 88 درصد منابع آب استحصال شده در استان در بخش کشاورزی به مصرف می رسد لذا در سال های خشکسالی، تولید محصولات کشاورزی را در استان باید بر اساس الگوی کشت آبی همان مقطع داشته باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت چغندر در گلستان توصیه نمی شود/ مصرف 88 درصد آب در بخش کشاورزی

کشت چغندر در گلستان توصیه نمی شود/ مصرف 88 درصد آب در بخش کشاورزی