مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 اسفند 1400 ساعت 09:222022-03-13اقتصادي

مزایای استفاده از سازه های چوبی در ساختمان سازی


دانشیار گروه علوم و صنایع چوب و کاغذ دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران با بیان اینکه می توان به وسیله سازه های چوبی، ساختمان هایی مقاوم در برابر زلزله هشت ریشتری ساخت، - گفت: با این وجود فرهنگ استفاده از خانه های چوبی رواج پیدا نکرده است.

دکتر اصغر طارمیان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به گستردگی صنعت چوب و کاغذ، گفت: حدود 10 تا 15 درصد اشتغال کشور در بخش چوب، کاغذ و صنایع وابسته است و سهم بسزایی در اشتغال زایی کشور دارد.

طارمیان در خصوص چالش بزرگی که در حوزه صنایع چوب و کاغذ وجود دارد، عنوان کرد: به دلیل تصویب طرح استراحت و تنفس جنگل ها تهیه مواد اولیه چوبی برای تولید کنندگان با مشکل همراه است زیرا بهره برداری از جنگل ها را محدود کرده است، همچنین در سال های اخیر با تورم و گرانی ارز مشکلات چندین برابر شد و امکان تولید سازه های چوبی و مبلامان با هزینه کم گرفته شد و فروش و عرضه آن ها را نیز تحت تاثیر قرار داد.

وی درخصوص طرح ساخت خانه های چوبی ادامه داد: خانه ها و کلبه های چوبی که معمولا در ذهن اکثریت مردم است در یک یا دو طبقه ساخته می شود و امروزه تعداد شرکت های سازنده آن درحال افزایش است.

قیمت تمام شده خانه های چوبی نسبت به خانه های بتنی کمتر است و سرعت ساخت بالایی دارد، آرامش و زیبایی دارد و مهم تر آنکه به محیط زیست کمک می کند با ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مزایای استفاده از سازه های چوبی در ساختمان سازی

مزایای استفاده از سازه های چوبی در ساختمان سازی