مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 اسفند 1400 ساعت 09:022022-03-13پزشكي

بیماری «دزد بی صدا» را بشناسید!


از آنجا که بیماری آب سیاه تا مراحل بسیار پیشرفته که میدان دید محیطی به شدت آسیب دیده است بدون علامت است، به این بیماری دزد بی صدای بینایی هم گفته می شود.

- لیلا قوجازاده، فوق تخصص چشم در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره بیماری گلوکوم یا آب سیاه ،گفت:گلوکوم یا آب سیاه بیماری است که طی آن در اثر عواملی نظیر افزایش فشار داخل چشمی، عصب بینایی دچار آسیب پیش رونده می شود و این آسیب غیر قابل برگشت است و به تدریج موجب نقص میدان بینایی می شود.

وی ادامه داد: در صورتی که بیماری درمان نشده و پیشرفت کند در نهایت می تواند به نابینایی کامل منجر شود و تشخیص و درمان زودرس می تواند مانع پیشرفت بیماری و نابینایی شود.

این فوق تخصص چشم بیان داشت: عصب بینایی از بیش از 1 میلیون رشته عصبی تشکیل شده است و وظیفه آن اتصال شبکیه (پرده حساس به نور در قسمت عقب چشم) به مغز است.

قوجا زاده یادآور شد: برای داشتن دید خوب، سالم بودن عصب بینایی ضروری است و با آسیب دیدن تدریجی این رشته های عصبی در ضمن بیماری گلوکوم، نقاط کور در میدان بینایی فرد بیمار ظاهر می شود و اگر تمام این رشته های عصبی از بین بروند فرد بیمار نابینا خواهد شد.

  وی ابراز کرد: این بیماری اغلب بدون علامت آغاز می شود و پیش می رود؛ به همین دلیل بسیاری از افراد مبتلا به آب سیاه متوجه بیماری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری «دزد بی صدا» را بشناسید!

بیماری «دزد بی صدا» را بشناسید!