مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 اسفند 1400 ساعت 07:572022-03-13پزشكي

حق الناسی که ضایع می شود


داستان شیوع کرونا و ملزم شدن به رعایت پروتکلهای بهداشتی از جمله استفاده از ماسک شاید دیگر تکراری  شده باشد اما این تکرار چیزی از اهمیت موضوع کم نمی کند وقتی هنوز هم استفاده صحیح از ماسک بسیار در جلوگیری از انتشار این بیماری ویروسی موثر است.

- اما وقتی گشتی در شهر می زنیم متاسفانه درصد افرادی که به این امر مهم توجه می کنند را انگشت شمار میبینیم مشخص می شود یک جای کار می لنگد که هنوز این فرهنگ توجه به رعایت حق الناس در جامعه نهادینه نشده چرا که عدم توجه به سلامتی همدیگر به واسطه استفاده نکردن از ماسک و ایجاد زمینه ای برای انتشار بیماری خود نمونه بارز تضییع حق الناس است.

براساس اعلام متخصصین امر انتشار سویه امیکرون چندین برابر سایر سویه هاست و زمانی که ابتدایی ترین عامل در مانع گسترش بیماری را رعایت نکنیم قدرت انتشار بیماری را چندین برابر در جامعه افزایش می دهیم.

نزدن ماسک نوعی خود خواهی و به خطر انداختن سلامتی سایرین است رضا 42 ساله در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه هنوز هم عده زیادی در جامعه ماسک نمی زنند، گفت: متاسفانه نمیدانم چرا احترام به بقیه از جامعه رخت بر بسته، وقتی اعلام می کنند برای حفظ سلامتی همدیگر باید ماسک بزنیم، چرا برخی خودخواهانه رفتار می کنند و امنیت بقیه را به خطر می اندازند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حق الناسی که ضایع می شود

حق الناسی که ضایع می شود