مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 اسفند 1400 ساعت 16:022022-03-12سياسي

آزمایش یک ماه نورد در دره مرگ


یک استارت آپ مستقر در کالیفرنیا به نام استرولب (Astrolab) نمونه اولیه یک ماه نورد را توسعه داده است و قصد آن نیز ارسال این ماه نورد توسط برنامه آرتمیس ناسا به ماه است.

- یک استارت آپ مستقر در کالیفرنیا به نام "استرولب"(Astrolab) نمونه اولیه یک ماه نورد را توسعه داده است و قصد آن نیز ارسال این ماه نورد توسط برنامه آرتمیس ناسا به ماه است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، ماموریت بدون خدمه آرتمیس 1 قرار است کپسول اوریون را به سمت ماه ببرد تا اطمینان حاصل شود که این کپسول و موشک حامل آن هر دو برای انجام یک ماموریت دارای خدمه آماده هستند.

اولین ماموریت دارای خدمه ناسا، آرتمیس 2 نام دارد که در آن در سال 2024 فضانوردان به مدار ماه سفر خواهند کرد و اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، آرتمیس 3 پس از سالها بار دیگر پای انسان ها را در سال 2025 به قمر زمین باز خواهد کرد اگرچه با توجه به گفته های بازرسان کل ناسا احتمال آنکه این پرتاب در سال 2026 انجام شود بیشتر است.

اما تمرکز در حال حاضر بر آرتمیس 1 و آماده سازی موشک و کسپول آن است.

جالب است بدانید استارت آپ استرولب تحت حمایت و پشتیبانی کریس هدفیلد (Chris Hadfield) فضانورد نامی سابق ناسا اداره می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزمایش یک ماه نورد در دره مرگ

آزمایش یک ماه نورد در دره مرگ