مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 اسفند 1400 ساعت 14:472022-03-12سياسي

مدیرکل هواشناسی یزد: منشأ طوفان گرد و خاک داخلی است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، رضا برهانی ظهر امروز در نشست خبری که به منظور اطلاع رسانی از وضعیت جوی استان و برنامه های اداره کل هواشناسی استان در سال آینده، اظهار کرد: بخش عمده ای از مأموریت های هواشناسی نیازمند تعامل و همکاری اصحاب رسانه است.

وی افزود: دقت اطلاع رسانی در بحث هواشناسی از جمله الزامات حائز اهمیت است که باید به صورت جدی مد نظر کارشناسان پیش بین و خبرنگاران قرار گیرد.

مدیرکل هواشناسی یزد در ادامه با بیان این که پیش بینی هواشناسی در این استان با دقت بیش از 80 درصدی انجام می شود، گفت: پیش بینی رویدادهای جوی متناسب با فصول در زمانهای مختلف متفاوت است.

برهانی شاخص های آبهای اقیانوسی را شاخص های پیش بینی های فصلی و جوی دانست و بیان کرد: پیش بینی های هواشناسی به لحاظ زمانی به چند دسته ساعتی، کوتاه مدت و فصلی تقسیم و انجام می شود.

وی با بیان این که اداره کل هواشناسی استان یزد در سال جاری موفق به پیش بینی های جوی موفق و درست شده است، تصریح کرد: تقریبا تمام مخاطرات جوی را 24 ساعت قبل از وقوع در استان یزد اطلاع رسانی کردیم.

مدیرکل هواشناسی یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت فعالیت 90 ایستگاه هواشناسی در این استان اظهار کرد: تاکنون 32 ایستگاه هواشناسی استان یزد خودکار شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیرکل هواشناسی یزد: منشأ طوفان گرد و خاک داخلی است

مدیرکل هواشناسی یزد: منشأ طوفان گرد و خاک داخلی است