مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 اسفند 1400 ساعت 14:372022-03-12اجتماعي

مدیرکل هواشناسی یزد: منشأ طوفان گرد و خاک داخلی است


مدیرکل هواشناسی یزد با بیان این که در این استان 90 ایستگاه هواشناسی فعال است، گفت: منشأ گرد و خاک داخلی است و از سمت اصفهان وارد استان یزد شده و تاکنون بیشترین وزش باد در روز گذشته 115 کیلومتر در ساعت ثبت شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، رضا برهانی ظهر امروز در نشست خبری که به منظور اطلاع رسانی از وضعیت جوی استان و برنامه های اداره کل هواشناسی استان در سال آینده، اظهار کرد: بخش عمده ای از مأموریت های هواشناسی نیازمند تعامل و همکاری اصحاب رسانه است.

وی افزود: دقت اطلاع رسانی در بحث هواشناسی از جمله الزامات حائز اهمیت است که باید به صورت جدی مد نظر کارشناسان پیش بین و خبرنگاران قرار گیرد.

مدیرکل هواشناسی یزد در ادامه با بیان این که پیش بینی هواشناسی در این استان با دقت بیش از 80 درصدی انجام می شود، گفت: پیش بینی رویدادهای جوی متناسب با فصول در زمانهای مختلف متفاوت است.

برهانی شاخص های آبهای اقیانوسی را شاخص های پیش بینی های فصلی و جوی دانست و بیان کرد: پیش بینی های هواشناسی به لحاظ زمانی به چند دسته ساعتی، کوتاه مدت و فصلی تقسیم و انجام می شود.

وی با بیان این که اداره کل هواشناسی استان یزد در سال جاری موفق به پیش بینی های جوی موفق و درست شده است، تصریح کرد: تقریبا تمام مخاطرات جوی را 24 ساعت قبل از وقوع در استان یزد اطلاع رس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیرکل هواشناسی یزد: منشأ طوفان گرد و خاک داخلی است

مدیرکل هواشناسی یزد: منشأ طوفان گرد و خاک داخلی است