مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 اسفند 1400 ساعت 14:172022-03-12سياسي

احیای مفاخر احیای علم و ادب کشور است


دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران گفت: اگر می خواهیم علم، ادب و فرهنگ را احیا کنیم باید در مرحله اول مفاخر و اندیشمندان این مرز و بوم را احیا کرد - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک حجت الله ایوبی ظهر امروز در آیین بزرگداشت حکیم نظامی در تفرش با بیان اینکه امروز در همه جای کشور از حکیم نظامی سخن می گویند و غوغایی در کشور برپا شده است اظهار کرد: امروز از پنج گنج این حکیم گردو غبار زدوده می شود، باید آمادگی لازم را برای اعتلای فرهنگ ایرانی داشته باشیم.

وی افزود: امروز باید در وهله اول بناها را در فکر و اندیشه مردم ساخت، چراکه اگر این بناها در ذهن و تفکرات مردم ساخته شودو باورپذیر باشد، احداث بنای قابل لمس و فیزیکی دشواری ندارد.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران بیان داشت: نامیده شدن حکیم نظامی با نام گنجوی ایرادی ندارد چرا که گنجه هم جزیی از خاک است، وی اشعار فراوانی برای عراق عجم گفته و خاستگاه خود را عاشقانه دوست داشته است، حکیم نظامی از همین سرزمین برخاسته و نباید حتما وی را گنجوی یا تفرشی خواند.

ایوبی ادامه داد: اگر می خواهیم علم، ادب و فرهنگ را احیا کنیم باید در مرحله اول مفاخر و اندیشمندان این مرز و بوم را احیا کرد، امروزه جهان هستی به بزرگانی از جمله نظامی و فردوسی نیازمند است، گفته های حکیم نظامی برخاسته از دین و اسلا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای مفاخر احیای علم و ادب کشور است

احیای مفاخر احیای علم و ادب کشور است