مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 اسفند 1400 ساعت 14:172022-03-12اقتصادي

احیای قنات تنگ نارک تا پایان فروردین 1401


مدیر جهادکشاورزی شهرستان خُنج در استان فارس، با بیان اینکه عملیات اجرایی احیای قنات تنگ نارک ، ابتدای اسفند آغاز شده است، از تلاش برای اتمام کار تا پایان فروردین سال آینده خبر داد.

- ایسنا/فارس مدیر جهادکشاورزی شهرستان خُنج در استان فارس، با بیان اینکه عملیات اجرایی احیای قنات "تنگ نارک"، ابتدای اسفند آغاز شده است، از تلاش برای اتمام کار تا پایان فروردین سال آینده خبر داد.

علی علیپور شنبه 21 اسفند به خبرنگاران گفت: قنات تنگ نارک به طول 960 متر، دارای 64 میله چاه است که برای احیا و مرمت آن اعتباری بالغ بر 2461 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی خشکسالی تامین کرده ایم.

علیپور گفت: بیش از 40 هکتار از اراضی زراعی و باغی و روستای تنگ نارک تحت شرب این قنات بوده و تعداد 9 بهره بردار از قنات فوق بهره مند می شوند.

او افزود: به دلیل خشکسالی های چند سال اخیر و همچنین بر اثر سیلاب دی ماه سال جاری قسمت هایی از این قنات تخریب و باعث کاهش دبی آن به 8 لیتربرثانیه شده است که انتظار می رود پس از اتمام کار، دبی قنات به 20 لیتر بر ثانیه افزایش یابد.

علیپور ادامه داد: ریزش برداری گالری، لایروبی، نو کنی، بغل بری، باز کردن دهانه میله چاه های مسدود، تهیه کول های بتنی و نصب تابلو در مظهر قنات از جمله عملیات اجرایی احیاء و مرمت این قنات بر اساس برآورد اولی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای قنات تنگ نارک تا پایان فروردین 1401

احیای قنات تنگ نارک تا پایان فروردین 1401