مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 اسفند 1400 ساعت 09:172022-03-12دانش

دستگاه آزمون سنگ و خاک بومی سازی شد


محققان کشور موفق به طراحی و ساخت دستگاه دیلاتومتر برای آزمون سنگ و خاک در گودبرداری ها شدند.

- به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مهدی محمدی دانش آموخته دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری طرح ساخت نمونه داخلی دستگاه دیلاتومتر پوسته منبسط شونده Flexible Borehole Dilatometer گفت: هدف از ساخت این دستگاه در درجه اول تلاش برای بومی سازی دستگاه آزمون های برجای خاک و سنگ بوده است، لذا با توجه به نبود نمونه داخلی آن، تصمیم بر ساخت دستگاه با هزینه به نسبت کمتر از نمونه خارجی، گرفته شد.

وی افزود: همچنین تسهیل اجرای آزمون استاندارد دیلاتومتری مرسوم در پروژه ها از دیگراهداف اجرای این پروژه بود که با ساخت و آزمون های آزمایشگاهی، صحت سنجی دستگاه صورت گرفت.

وی با بیان اینکه آمادگی دستگاه جهت اجرای آزمون در پروژه های دیگر قابل تایید است، گفت: روش کار در ابتدا طراحی و مدلسازی اولیه دستگاه بر اساس استانداردهای ISO، ASTM، ISRM بوده و پس از کسب نتایج مورد قبول از مدلسازی، اقدام به اجرا و ساخت قطعات شده است.

دانش آموخته دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: سپس با روش های استاندارد ارائه شده، دستگاه در آزمایشگاه کالیبره شده و آماده اجرای آزمون برجا شده است تا در نهایت به عنوان صحت سنجی داده های حاصل از این دستگاه، در پروژه ها مورد استفاده قرار بگیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستگاه آزمون سنگ و خاک بومی سازی شد

دستگاه آزمون سنگ و خاک بومی سازی شد