مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 اسفند 1400 ساعت 23:222022-03-11اقتصادي

افتتاح پروژه تثبیت زمین لغزش در دورود


پروژه زمین لغزش روستای سراب بیشه شهرستان دورود با اعتبار 30 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی به بهره برداری رسید.

- شیرزاد نجفی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان در حاشیه مراسم بهره برداری از این پروژه گفت: یکی از انواع ناپایداری دامنه ای که هر ساله خسارات مالی و جانی فراوانی را بر زندگی انسان ها وارد می کند پدیده زمین لغزش است.

وی با اشاره به اینکه وجود عوامل مستعد کننده ناپایداری دامنه ها نظیر شیب، زمین شناسی و کاربری اراضی از جمله عوامل ایجاد خسارت فراوان به منابع طبیعی و مسکونی، از قبیل هدررفت سریع خاک، تخریب اراضی کشاورزی، مسکونی، جنگل ها، جاده ها و.

است، خاطرنشان کرد: در واقع زمین لغزش یک پدیده مخرب طبیعی است و باعث به وجود آمدن خسارات جبران ناپذیری می شود که دفع آنها مستلزم صرف وقت و هزینه هنگفتی است.

نجفی به انواع عملیات این پروژه از قبیل 18 هکتار تراس بندی، 321 هزارمترمکعب خاکبرداری، 8 هزار و ششصد و شصت مترمکعب اسکله ریزی، 8 هزار مترمکعب زهکش، یکهزار و دویست متر کانال زهکش و 18 هکتار کپه کاری گریزی زد و تصریح کرد: تثبیت 18 هکتار مرتع، جلوگیری از ورود بیش از 300 هزار مترمکعب رسوب به رودخانه سزار، ایمن سازی راه آهن تهران-جنوب، ایمن سازی جاده دسترسی به روستاهای منطقه، حفظ باغات پایین دست زمین لغزش و.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افتتاح پروژه تثبیت زمین لغزش در دورود

افتتاح پروژه تثبیت زمین لغزش در دورود