مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 اسفند 1400 ساعت 23:022022-03-11پزشكي

تلف شدن 52 راس دام سبک مشکوک به مسمومیت در سلسله


مدیرکل دامپزشکی لرستان از تلف شدن 52 راس دام سبک مشکوک به مسمومیت با میزان زیاد کود اوره در خوراک دام ها در روستای ایوان دره شهرستان سلسله خبر داد.

- دکتر مصطفی زبردست اظهار کرد: بدنبال تلفات در دام سبک (گوسفند و بز) دامداری در منطقه کرمانجو روستای ایوان دره از توابع شهرستان سلسله اکیپ واحد مبارزه با بیماری های دامی شبکه دامپزشکی، دکتر دامپزشک از بخش خصوصی همراه با رییس شبکه دامپزشکی شهرستان به محل دامداری مراجعه و در محل دامداری با لاشه تعداد زیادی گوسفند و بز تلف شده مواجه شدند.

وی افزود: در همین راستا عملیات بررسی، معاینه بالینی دام های بیمار، کالبدشکافی و نمونه برداری لازم از آنها صورت گرفت و بر اساس یافته های موجود و علائم بالینی و کالبد شکافی انجام گرفته، با توجه به وجود میزان زیاد اوره در خوراک دام ها، مشکوک به مسمومیت با کود اوره شده اند که به احتمال زیاد با سهل انگاری دامدار در جیره وارد شده است.

مدیرکل دامپزشکی لرستان بیان کرد: نیروهای شبکه اقدام به جمع آوری دام های تلف شده و ذبح شده کردند و در مجموع لاشه 52 راس دام تلف شده با هماهنگی و همکاری دامدار، دهیار و محیط زیست عملیات معدوم سازی و دفن بهداشتی کلیه تلفات صورت گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلف شدن 52 راس دام سبک مشکوک به مسمومیت در سلسله

تلف شدن 52 راس دام سبک مشکوک به مسمومیت در سلسله