مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 اسفند 1400 ساعت 12:422022-03-11سياسي

دفتر انجمن ترویج زبان و ادب فارسی در خراسان جنوبی افتتاح شد


دفتر انجمن ترویج زبان و ادب فارسی در خراسان جنوبی روز جمعه با حضور رییس این انجمن و جمعی از اهالی علم و ادب در دانشگاه بیرجند افتتاح شد.

- ایسنا/خراسان جنوبی دفتر انجمن ترویج زبان و ادب فارسی در خراسان جنوبی روز جمعه با حضور رییس این انجمن و جمعی از اهالی علم و ادب در دانشگاه بیرجند افتتاح شد.

سرپرست دانشگاه بیرجند، امروز جنعه 20 اسفند در این آیین با قدردانی از دست اندرکاران شانزدهمین گردهمایی بین المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی که 14 تا 19 اسفند در این دانشگاه برگزار شد، گفت: افتتاح این دفتر برای دانشگاه و استان منشاء خیر است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، احمد لامعی گیو یاد و خاطره مرحوم استاد ناصح را گرامی داشت و افزود: از 36 هزار دانشجوی حاضر در استان خراسان جنوبی 11 هزار و 707 دانشجو در دانشگاه بیرجند تحصیل می کنند که از این تعداد 3 هزار و 600 دانشجوی تحصیلات تکمیلی هستند.

وی بیان کرد: یکی از برنامه های مهمی که بر آن تمرکز ویژه شده، حوزه پژوهش است و برای جذب دانشجویان از شبه قاره شامل پاکستان، تاجیکستان و سایر کشورها برنامه های مختلفی ترسیم و تدوین شده است.

سرپرست دانشگاه بیرجند گفت: تاکنون 450 طرح پژوهشی و 40 پایان نامه مشترک با کشورهای مختلف از قاره آسیا و غالبا اروپا در این دانشگاه انجام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دفتر انجمن ترویج زبان و ادب فارسی در خراسان جنوبی افتتاح شد

دفتر انجمن ترویج زبان و ادب فارسی در خراسان جنوبی افتتاح شد