مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 اسفند 1400 ساعت 10:522022-03-11سياسي

همایش ادبی فایز در دشتی برگزار شد


همایش ادبی فایز دشتی در روستای کردوان علیای شهرستان دشتی برگزار شد و تندیس آیین بزرگداشت فایز به رییس دفتر شعر و موسیقی صدا و سیما اهدا شد.

- ، فرماندار دشتی صبح جمعه در این آیین گفت: دشتی نگین فرهنگ، علم و ادب جنوب ایران است و این لقب از دیرباز بوده است.

علی بحرانی اظهار کرد: مردمان شهرستان دشتی به لحاظ وجود مکتب خانه ها و عالمان زیاد در اغلب حوزه ها اولین ها می باشد و این یک پیام خاص که همان فرهنگ است را می رساند.

وی ادامه داد: مهمان نوازی، مهربانی و خون گرمی، بی ریایی، صداقت، تدین و هزاران صفات بارز دیگر از ویژگی های شهروندان دشتی است که این منطقه را نسبت به دیگر مناطق استان متمایز می کند.

بحرانی بیان کرد: وجود افراد فرهیخته و شاخص فرهنگی، هنری، قرآنی، علمی، ادبی و اجتماعی نیز دیگر ویژگی و افتخار این شهرستان است که در این راستا می توان به مشاهیر و عالمان زیادی اشاره کرد که در حوزه خود صاحب نظر بوده اند.

وی تصریح کرد: فرهنگ و هنر در شهرستان دشتی موضوع مهمی است که نقش اثرگذاری در توسعه و ترویج فرهنگ و ادب فارسی را ایفا کرده است.

بحرانی عنوان کرد: محمد علی دشتی متخلص به فایز دشتی از بزرگ ترین شعرای دوبیتی سراهای ایران است و اشعار او به یادگار جهت الگو و ترویج دیگر هنر منطقه یعنی شروه خوانی مورد استفاده قرار می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همایش ادبی فایز در دشتی برگزار شد

همایش ادبی فایز در دشتی برگزار شد