مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 اسفند 1400 ساعت 10:072022-03-11اقتصادي

تولید کمپوست در اردبیل به 35 هزار تن افزایش می یابد


ظرفیت تولید کمپوست در استان اردبیل به 35 هزار تن افزایش خواهد یافت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس اردبیل، سیدحامد عاملی صبح امروز در مراسم کلنگ زنی بخشی از مجموعه قارچ سبلان شهرستان سرعین، اظهار کرد: مجموعه قارچ سبلان یکی از بهترین مجموعه های دانش بنیان حوزه تولید قارچ و کمپوست در سطح کشور محسوب می شود.

وی افزود: مجموعه قارچ سبلان از سال 98، به عنوان اولین تولیدکننده کمپوست در استان اردبیل با میزان تولید 25 هزار تن در سال آغاز به کار کرد که امروز با کلنگ زنی توسعه این بخش که تا پایان شهریور ماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید، میزان تولید تنها مجموعه تولیدکننده کمپوست در استان به 35 هزار تن در سال افزایش خواهد یافت.

استاندار اردبیل تصریح کرد: امروز در مجموعه قارچ سبلان، بخش تحقیقاتی و تولیدی بذر قارچ کلنگ زنی شد که تا پایان سال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد و میزان تولید بذر سالانه یک هزار و 200 تن خواهد بود که 300 تن مصرف داخلی و 900 تن صادرات داخلی و خارجی خواهد داشت.

عاملی گفت: مجموعه قارچ سبلان سرعین، در طول سال های اخیر فراز و نشیب های بسیاری را تجربه کرده و به لطف پروردگار و دانش و درایت مدیران و متخصصان، رو به جلو حرکت کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید کمپوست در اردبیل به 35 هزار تن افزایش می یابد

تولید کمپوست در اردبیل به 35 هزار تن افزایش می یابد