مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 اسفند 1400 ساعت 20:122022-03-10اقتصادي

شهرنشینی 70 درصد از جامعه روستایی ایران / توان افزایش سطح زیر کشت را نداریم


معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج جهاد کشاورزی، گفت: به دلیل خشک و نیمه خشک بودن بخشی از کشور، توان افزایش سطح زیر کشت را نداریم.

- ایسنا/گلستان معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج جهاد کشاورزی، گفت: به دلیل خشک و نیمه خشک بودن بخشی از کشور، توان افزایش سطح زیر کشت را نداریم.

دکتر مجتبی خیام نکویی، در حاشیه برگزاری دوازدهمین همایش ملی فرهنگ و مدیریت جهادی - امنیت غذایی که به میزبانی گرگان برگزار شد، اظهار کرد: ما باید الگوی مصرف غذایی خودمان را تغییر دهیم.

وی با اشاره به اینکه ما حدود 30 درصد ضایعات در بخش کشاورزی داریم که از مزرعه تا سفره ما می باشد، ادامه داد: اگر هر ایرانی در روز یک دانه برنج دور ریز و ضایعات داشته باشد، غذای 23 هزار نفر را دور می ریزیم.

خیام نکویی، با تاکید بر اینکه ما باید تمام توان خودمان را بگذاریم تا ضریب امنیت غذایی خودمان را افزایش دهیم، خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم از منابع خودمان به شکل مطلوب استفاده کنیم، باید توسعه روستا را به عنوان مرکز تولید قلمداد کنیم.

وی با اشاره به اینکه اگر توجه به روستاها کم شود و سیر مهاجرت روستاییان به شهرها که بعد از پیروزی انقلاب شدت گرفته است، مدیریت نشود، کانون های تولید ما از بین می رود، افزود: بالاتر از 70 درصد جامعه روستایی ما شهرنشین شده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهرنشینی 70 درصد از جامعه روستایی ایران / توان افزایش سطح زیر کشت را نداریم

شهرنشینی 70 درصد از جامعه روستایی ایران / توان افزایش سطح زیر کشت را نداریم