مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 اسفند 1400 ساعت 17:072022-03-10بين الملل

بحران اوکراین، اختلافات ریاض و ابوظبی با واشنگتن را برجسته کرد


به رغم تلاش های ریاض و ابوظبی برای پنهان نگاه داشتن اختلافات با آمریکا، تحولات اوکراین به گونه ای پیش رفته که اختلافات آنها را نمایان کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، جنگ اوکراین و روسیه در حالی شکاف روابط عربستان سعودی و امارات با آمریکا را نمایان ساخته است که تا گذشته نه چندان دور وجود اختلاف میان این دو متحد اصلی آمریکا در خاورمیانه مسئله ای بعید به نظر می رسید.

پایگاه خبری شبکه فرانس24 ، بعدازظهر امروز (پنجشنبه)، در گزارشی به نقل از خبرگزاری فرانسه در این خصوص نوشت: کشورهای ثروتمند حاشیه خلیج [فارس] که میزبان نیروهای آمریکا در خاک خود هستند و از چند دهه گذشته ائتلافی ثابت با آمریکا داشته اند، موضعی در تأیید تلاش دولت رییس جمهور جو بایدن برای خفه کردن مسکو از حوزه انرژی گرفته تا دیپلماسی، اتخاذ نکرده اند .

بنابر گفته برخی از تحلیلگران، این موضع جدید که ناشی از دسته ای از اختلافات من جمله جنایت ترور جمال خاشقچی خبرنگار روزنامه واشنگتن پُست به دست سعودی ها در ترکیه بوده است، حکایت از نقطه عطفی در روابط کشورهای مذکور با واشنگتن دارد.

آن گادل کارشناس امور کشورهای حاشیه خلیج فارس و از پژوهشگران اندیشکده فرانسوی مونتنی در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه در این خصوص  اظهار داشت: این بیش از یک تحول عملی است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بحران اوکراین، اختلافات ریاض و ابوظبی با واشنگتن را برجسته کرد

بحران اوکراین، اختلافات ریاض و ابوظبی با واشنگتن را برجسته کرد