مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 اسفند 1400 ساعت 11:422022-03-10اقتصادي

ترکیه می گوید واردات نفت از روسیه را قطع نمی کند


معاون وزیر منابع طبیعی و انرژی ترکیه با بیان اینکه واردات نفت از روسیه را قطع نخواهد کرد ابراز امیدواری کرد که تحریم ها علیه ایران برداشته شود تا نفت برای تأمین تقاضای جهانی اضافه شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از دیلی صباح، ترکیه با بیان اینکه هیچ قصدی برای قطع واردات نفت از روسیه ندارد اعلام کرده تحریم ها علیه روسیه می تواند تأثیر وحشتناکی بر بازار انرژی جهان داشته باشد.

همچنین ابراز امیدواری کرده که تحریم ها علیه ایران برداشته شده و از این طریق عرضه نفت به بازار برای تأمین نیاز جهانی افزایش یابد.

براساس این گزارش، بانک جهانی هم هشدار داده افزایش قیمت جهانی نفت در سایه تنش ها بین اوکراین و روسیه می تواند برای بزرگترین واردکنندگان نفت جهان آسیب زا بوده و رشد اقتصادی آنها را کاهش دهد.

آلپ ارسلان بایراکتار معاون وزیر منابع طبیعی و انرژی ترکیه اعلام کرد: براساس این گزارش، ترکیه حدود 45 درصد گاز طبیعی، 17 درصد نفت و 40 درصد بنزین خود را از روسیه وارد می کند.

وی افزود: جهان به نفت زیادی نیاز دارد و مجبورند از کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا، ونزوئلا، ایران، عربستان و هر جای جهان که بتواند تأمین کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیه می گوید واردات نفت از روسیه را قطع نمی کند

ترکیه می گوید واردات نفت از روسیه را قطع نمی کند