مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 اسفند 1400 ساعت 09:172022-03-10اقتصادي

بیشترین بیکاران از فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند


معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بیشتر بیکاران از افراد فارغ التحصیل دانشگاه ها می باشند که نشان می دهد بازار کار ما سنتی عمل می کند و هنوز دانشگاه ها کارآفرین نشده اند.

- ، هاشم داداش پور چهارشنبه شب در آیین تکریم رییس سابق و معارفه سرپرست دانشگاه صنعتی بیرجند اظهار کرد: گرایش به سمت رشته های فنی و مهندسی در اوایل دهه 90 سبب شد تا دانشگاه های صنعتی در کشور افزایش پیدا کنند.

وی ادامه داد: در سال جاری هشت درصد دانشجویان کشور در دانشگاه های علوم پزشکی پذیرفته خواهند شد و بیش از 40 درصد داوطلبان کنکور امسال در رشته تجربی ثبت نام کرده اند و افزایش تعداد پذیرش در دانشگاه های علوم پزشکی می تواند آثار بسیار زیان باری را برای ما ایجاد کند.

وی ادامه داد: در کنکور سال آینده با 145 هزار متقاضی در رشته ریاضی، کمترین استقبال از رشته های فنی و علوم پایه در دانشگاه ها را داریم و این موضوع نشانگر آن است که تقاضا برای حوزه علوم پایه و فنی و مهندسی کم است.

این در حالی است که بنیاد علم در حوزه علوم پایه است و کاربرد علم در حوزه فنی و مهندسی است.

رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: بر اساس تحلیل آماری تعداد دانشجویان در دانشگاه های صنعتی هر روز کمتر و تقاضا برای تحصیل در دانشگاه های علوم پزشکی بیشتر می شود، و نی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیشترین بیکاران از فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند

بیشترین بیکاران از فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند