مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 اسفند 1400 ساعت 12:572022-03-09سياسي

نور ایران در فضا؛ بازتاب دستاورد فضایی سپاه در رسانه های انگلیسی زبان


سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز گذشته دومین ماهواره نظامی خود را در مدار زمین قرار داد، اقدامی بزرگ که بازتاب گسترده ای در رسانه های خارجی داشته است.

- سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز گذشته دومین ماهواره نظامی خود را در مدار زمین قرار داد، اقدامی بزرگ که بازتاب گسترده ای در رسانه های خارجی داشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، همزمان با اعیاد شعبانیه نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با استفاده از ماهواره بر سه مرحله ای قاصد از کویر شاهرود ماهواره نور 2 را در مدار 500 کیلومتری زمین قرار داد.

ماموریت این ماهواره سنجشی و شناسایی است و ماهواره نور 2 با سرعت 7/6 کیلومتر بر ثانیه و 480 ثانیه پس از پرتاب در مدار 500 کیلومتری قرار گرفت.

گفتنی است؛ اولین اقدام فضایی سپاه 21 ماه قبل و در سال 99 با قرار دادن ماهواره نور یک آغاز شد و برغم پیش بینی های عمر یکساله، ماهواره نور همچنان زنده و فعال است و اطلاعات خود را به منتقل می کند.

خبرگزاری رویترز درباره این موفقیت فضایی ایران گزارش داد: سپاه پاسداران ایران روز سه شنبه اعلام کرد که ماهواره نظامی نور2 را با موفقیت وارد مدار 500 کیلومتری زمین کرده است.

رویترز در ادامه در تلاش برای تحت الشعاع قرار دادن پیشرفت های علمی و فناوری ایران در این پرتاب فضایی، پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نور2 را یک پیشرفت ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نور ایران در فضا؛ بازتاب دستاورد فضایی سپاه در رسانه های انگلیسی زبان

نور ایران در فضا؛ بازتاب دستاورد فضایی سپاه در رسانه های انگلیسی زبان