مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 اسفند 1400 ساعت 10:572022-03-09بين الملل

آمریکا از عربستان خواست زندانیان عقیدتی را آزاد کند


نماینده آمریکا در جلسه شورای حقوق بشر سازمان ضمن انتقاد از وجود زندانیان عقیدتی در عربستان، خواستار لغو تمامی محدودیت های ریاض بر آنان شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، روز گذشته (سه شنبه) ایالات متحده آمریکا از عربستان خواست تا ضمن حل مسائل مربوط به زندانیان عقیدتی در این کشور، محدودیت های سفر و دیگر محدودیت های اعمال شده بر فعالان حقوق زن را لغو کند.

طبق گزارش پایگاه خبری عربی21 این درخواست که در سخنرانی میشل تیلور نماینده آمریکا در شورای حقوق بشر سازمان ملل آمده بود، موجب تنشی کم سابقه بین ریاض  واشنگتن شده است؛ جلسه ای به مناسبت روز جهانی زن و در مقر شورای حقوق بشر در شهر ژنو برگزار شد.

تیلور در سخنرانی خود گفت: از عربستان می خواهیم که مسائل مربوط به زندانیان عقیدتی را به طور کامل حل کرده و محدودیت های سفر آنان و همینطور سایر محدودیت های اعمال شده بر فعالان حقوق زن را که پیش از این آزاد شده بودند، رفع کند.

در جلسه روز گذشته شورای حقوق بشر سازمان ملل، کشورهای ایسلند و لوکزامبورگ نیز از کارنامه عربستان سعودی در حوزه حقوق بشر انتقاد کردند.

هیات سعودی حاضر در جلسه شورای حقوق بشر، ضمن توصیف این اقدام واشنگتن به سیاسی کردن مسائل حقوق بشری افزود: تاکنون دست گیری هیچ فردی به دلیل احقاق حق، آزادی بیان و یا دفاعش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا از عربستان خواست زندانیان عقیدتی را آزاد کند

آمریکا از عربستان خواست زندانیان عقیدتی را آزاد کند