مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 اسفند 1400 ساعت 10:372022-03-09پزشكي

«آلوئه ورا» کارا اما خطرناک!


مهار هلیکوباکتر پیلوری، غیرفعال شدن ویروس های پوشش دار هرپس 1 و 2، واریسلا زوستر و آنفلوآنزا از آثار ضدمیکروبی و ضدویروسی آلوئه ورا است اما با برخی از داروها تداخل دارد و در برخی از افراد نیز باید با احتیاط مصرف شود.

- ایسنا/قزوین یک متخصص طب سنتی گفت: مهار هلیکوباکتر پیلوری، غیرفعال شدن ویروس های پوشش دار هرپس 1 و 2، واریسلا زوستر و آنفلوآنزا از آثار ضدمیکروبی و ضدویروسی آلوئه ورا است اما با برخی از داروها تداخل دارد و در برخی از افراد نیز باید با احتیاط مصرف شود.

دکتر مرضیه بیگم سیاهپوش در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: آلوئه ورا درختچه ای فاقد ساقه یا با ساقه های کوتاه است که حدود 25 برگ متراکم طوقه ای و رو به بالا دارد.

برگ های این گیاه گوشتی هستند و رویشگاه این گیاه احتمالاً سودان و عربستان است که در ایران به صورت زینتی کاشته می شود.

وی ادامه داد: مهار هلیکوباکتر پیلوری، غیرفعال شدن ویروس های پوشش دار هرپس 1 و 2، واریسلا زوستر و آنفلوآنزا از آثار ضد میکروبی و ضد ویروسی آلوئه ورا است.

این متخصص طب سنتی خاطرنشان کرد: اثر ضدالتهاب آلوئه ورا ناشی از سالیسیلات های موجود در گیاه است و موجب غیرفعال شدن برادی کینین، مهار ساخت هیستامین و کاهش اکسیداسیون اسید آراشیدونیک و در نتیجه کاهش سنتز پروستاگلاندین ها می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«آلوئه ورا» کارا اما خطرناک!

«آلوئه ورا» کارا اما خطرناک!