مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 اسفند 1400 ساعت 10:272022-03-09بين الملل

هلند با مشارکت آلمان سامانه پاتریوت به اسلواکی اعزام می کند


وزارت دفاع هلند اعلام داشت، مشغول همکاری با آلمان با هدف استقرار سامانه های موشکی سطح به هوای پاتریوت در اسلواکی به درخواست ناتو است.

- وزارت دفاع هلند اعلام داشت، مشغول همکاری با آلمان با هدف استقرار سامانه های موشکی سطح به هوای پاتریوت در اسلواکی به درخواست ناتو است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، هلند اعلام کرده ائتلاف ناتو برای استقرار این سامانه ضدموشکی در طول جناح شرقی این ائتلاف درخواست کرده است.

کاجسا اولونگرن، وزیر دفاع هلند بیان داشت، ائتلاف حاکم بر این کشور به صورت اصولی با استقرار این سامانه در جناح شرقی ائتلاف ناتو به عنوان یک اقدام دفاعی موافقت کرده است.

اولونگرن تاکید کرد، به مجرد اعطای تایید رسمی از سوی کابینه هلند، بین 150 تا 200 سرباز هلندی به همراه این سیستم موشکی عازم جناح شرقی ائتلاف خواهند شد.

وزارت دفاع هلند تصریح کرد این موشکها می توانند هواپیماها، هلی کوپترها و موشکهای کروز تا میزان ارتفاع 20 کیلومتر را سرنگون کنند.

پیشتر سامانه های دفاع هوایی پاتریوت ارتش هلند در جنگهای خلیج فارس به خدمت گرفته شدند و در بازه 2013-2015 نیز در جنوب ترکیه با هدف رهگیری موشکهای شلیک شده از سمت سوریه مستقر شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هلند با مشارکت آلمان سامانه پاتریوت به اسلواکی اعزام می کند

هلند با مشارکت آلمان سامانه پاتریوت به اسلواکی اعزام می کند