مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 اسفند 1400 ساعت 09:222022-03-09سياسي

برگزاری مجازی کارگاه آشنایی با داده کاوی در حوزه سلامت


کارگاه آموزشی آشنایی با داده کاوی در حوزه سلامت و مبانی اولیه تحلیل آن توسط پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی، به صورت مجازی و با حضور جمعی از اندیشمندان، - کارگاه آموزشی "آشنایی با داده کاوی در حوزه سلامت و مبانی اولیه تحلیل آن" توسط پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی، به صورت مجازی و با حضور جمعی از اندیشمندان، متخصصین و دانشجویان حوزه سلامت برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی اصغر حایری، عضو هیات علمی پژوهشکده علوم بهداشتی و مدرس این کارگاه با اشاره به مفهوم داده کاوی گفت: داده کاوی (Data Mining) مترادف با یکی از عبارت های استخراج دانش، برداشت اطلاعات، وارسی داده ها و حتی لایروبی کردن داده ها است؛ بنابراین ایده ای که مبنای داده کاوی است، فرایند با اهمیتی از شناخت الگوهای بالقوه مفید، تازه و در نهایت قابل درک در داده ها است.

داده کاوی در حقیقت کشف ساختارهای جالب توجه، غیرمنتظره و با ارزش از داخل مجموعه وسیعی از داده ها و فعالیتی است که اساساً با آمار و تحلیل دقیق داده ها منطبق است.

حایری افزود: داده کاوی و کشف دانش در پایگاه داده ها همزمان با ایجاد و استفاده از پایگاه داده ها در اوایل دهه 80 برای جستجوی دانش در داده ها شکل گرفته است؛ با این حال تحقیق جدی روی موضوع داده کاوی از اوایل دهه 90 شروع شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری مجازی کارگاه آشنایی با داده کاوی در حوزه سلامت

برگزاری مجازی کارگاه آشنایی با داده کاوی در حوزه سلامت