مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 اسفند 1400 ساعت 08:472022-03-09پزشكي

آنچه که باید در مورد بیماری های قلبی کودکان بدانیم


بیماری قلبی در بزرگسالان یکی از مشکلات اساسی و نگران کننده است اما بروز این بیماری در کودکان نگران کننده تر است.

عدم تشخیص به موقع، نداشتن آشنایی با علایم بیماری و به دنبال آن عدم درمان به موقع و مناسب از عمده ترین علل آسیب جدی و گاه مرگ کودکان و نوزادان است.

- یک فوق تخصص قلب کودکان در این خصوص به ایسنا می گوید: قلب یکی از اعضای اصلی بدن بوده که وظیفه ی اصلی آن، پمپاژ خون به قسمت های مختلف بدن است و هر نوع بیماری و ایجاد اختلال در آن می تواند ارگان های مختلف را نیز درگیر کند.

دکتر علی رفیعی ادامه می دهد: کودکان نیز مانند بزرگسالان در معرض بیماری های قلبی مختلفی قرار دارند و عمده ترین آنها بیماری های مادرزادی است که فرد در دوران جنینی با نقص تکامل قلب به دنیا می آید.

او اضافه می کند: این بیماری ها می تواند مانند یک ضایعه کوچک مثل وجود سوراخ بین دو دهلیز باشد یا اندکی پیچیده تر بوده و نیاز به اعمال جراحی داشته باشند و برخی از آن ها به مقداری پیچیده هستند که مغایر با حیات می باشند.

او خاطرنشان می کند: علاوه بر بیماری های مادرزادی، بیماری های غیر مادرزادی نیز می تواند افراد را درگیر کند که یک گروه عمده ی این بیماری ها، آریتمی ها و اختلالات ریتم های قلبی هستند؛ ممکن است کودکانی با قلب سالم به دنیا بیایند اما ضربان قلب آنها اختلال د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنچه که باید در مورد بیماری های قلبی کودکان بدانیم

آنچه که باید در مورد بیماری های قلبی کودکان بدانیم