مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 اسفند 1400 ساعت 08:472022-03-09بين الملل

چهاردهمین روز حمله به اوکراین/ زلنسکی باز هم به پوتین درخواست مذاکره داد


چهارشنبه هجدهم اسفندماه، چهاردهمین روز حمله روسیه به اوکراین با فرمان جو بایدن، رییس جمهور آمریکا برای تحریم نفت و گاز روسیه آغاز شد.

ولودیمیر زلنسکی، - چهارشنبه هجدهم اسفندماه، چهاردهمین روز حمله روسیه به اوکراین با فرمان جو بایدن، رییس جمهور آمریکا برای تحریم نفت و گاز روسیه آغاز شد.

ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهوری اوکراین که ساعاتی قبل از اعلام این تصمیم در مجلس عوام بریتانیا سخنرانی می کرد، اقدام آمریکا را شلیک به قلب ماشین جنگی پوتین توصیف کرد.

او با نقل قول از وینستون چرچیل و یادآوری جنگ با نازی ها از بریتانیا خواست ضمن تشدید تحریم ها علیه روسیه، این کشور را تروریست اعلام کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خبرگزاری دولتی تاس به نقل از یگان مسئول این اقدام در دولت روسیه اعلام کرد که مسکو از 9 مارس ساعت 10 به وقت روسیه آتش بس اعلام می کند و آماده ایجاد کریدورهای بشردوستانه است.

در عین حال آمار کشته ها و زخمی ها در بین غیرنظامیان رو به افزایش است و روسیه بارها به نقض آتش بس های متعددی متهم شده است که خود در پنج شهر اوکراین شامل ماریوپل، اعلام کرده است.

از جمله حمله هوایی به شهر سومی که به عنوان مسیری برای خروج امن غیرنظامیان درنظر گرفته شده بود اما حمله های ارتش روسیه به این شهر 21 کشته شامل دو کودک برجای گذاشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهاردهمین روز حمله به اوکراین/ زلنسکی باز هم به پوتین درخواست مذاکره داد

چهاردهمین روز حمله به اوکراین/ زلنسکی باز هم به پوتین درخواست مذاکره داد