مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 اسفند 1400 ساعت 08:372022-03-09اقتصادي

اجرای طرح نیمه تفضیلی در قالب مدیریت پایدار جنگل های هیرکانی


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به اجرای طرح مدیریت پایدار جنگل های هیرکانی در قالب دو فاز مطالعاتی، گفت: طرح نیمه تفضیلی از سال آینده اجرایی می شود.

- ، میر حامد اختری شامگاه سه شنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با اشاره به اهمیت جنگل های شمال ایران، اظهار کرد: از دهه 30 تاکنون، حدود 1.

5 میلیون هکتار از سطح جنگل های شمال کم شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با بیان اینکه روند کاهش جنگل های شمال کنترل شده است، افزود: تخریب و تصرفات وجود دارد اما این عدد نمی تواند بر 556 هزار هکتار جنگل گیلان تأثیری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مجموعاً مساحت 58 هزار و 500 هکتار از جنگل های شمال ثبت جهانی شده است، تصریح کرد: باید اقدامات حفاظتی مؤثرتری از جنگل های شمال داشته باشیم البته هم اکنون اوضاع مدیریت می شود و گروهی از یونسکو نیز بازدید دوره ای از جنگل ها دارند.

اختری با بیان اینکه طرح مدیریت پایدار جنگل های هیرکانی در دو فاز مطالعات نیمه تفصیلی و تفصیلی انجام می شود، ادامه داد: طرح نیمه تفصیلی از سال 1401 در سطح جنگل های شمال اجرایی و طرح مطالعاتی تفصیلی نیز پس از بررسی ها شروع می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان تصریح کرد: هم اکنون 402 قرقبان به همکاری همیاران طبیعت و نیروهای منابع طبیعی وظیفه حفاظت ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح نیمه تفضیلی در قالب مدیریت پایدار جنگل های هیرکانی

اجرای طرح نیمه تفضیلی در قالب مدیریت پایدار جنگل های هیرکانی