مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 اسفند 1400 ساعت 08:122022-03-09سياسي

الزامات فقه اقتصادی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت


قربانعلی دری نجف آبادی، هادی غفاری  و علی یونسی در یادداشتی الزامات فقه اقتصادی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را تشریح کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، متن این یادداشت بدین شرح است: مقدمه: بی شک کپی برداری های سطحی و عدم توجه به ویژگی های یک کشور را باید از جمله عواملی دانست که نتایج آن را در ایجاد ساختارهای نامتوازن در فرآیند پیشرفت یک کشور مشاهده می کنیم.

در چنین وضعیتی است که کشور شاهد بخش های توسعه یافته و بخش های عقب مانده بوده و بخش های توسعه یافته نمی توانند منجر به ایجاد تحرک در بخش های دیگر شوند.

در چنین وضعیتی لازم است الگویی برای پیشرفت انتخاب شود که متناسب با تفکر، اعتقادات و فرهنگ حاکم بر آن کشور باشد.

مفهوم پیشرفت: منظور از پیشرفت، شکوفایی پاینده و پایدار در کلیه زمینه های فردی و اجتماعی، مادی و معنوی، دنیوی و اخروی و در ابعاد گوناگون فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اخلاقی و خلاصه در کلیه روابط و مناسبات انسانی است که به صورت یک جریان مستمر در راستای رشد و تعالی و تکامل افراد و جوامع انسانی و تحصیل رضایت الهی و خلاصه تحصیل حیات طیبه می باشد تا با ایجاد زمینه های مناسب و لازم برای رشد و رسیدن استعداد انسان ها از قوه به فعلیت و وصول به مقام انسانی و جامعه انسانی به مقام شایسته و بایسته خویش نائل آید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الزامات فقه اقتصادی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

الزامات فقه اقتصادی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت