مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 اسفند 1400 ساعت 01:122022-03-08پزشكي

کرونا تهدیدی جدی برای سلامت روان در جامعه


معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی اسفراین گفت: کووید 19 در ظاهر بیماری جسمی است اما مشکلات فراوانی در روان جامعه ایجاد کرده است.

- دکتر نادر نیک پرست در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا علاوه بر مرگ و میر فراوان، مشکلات اجتماعی و اقتصادی بسیاری ایجاد شده که به مخاطره افتادن سلامت روان را به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه ترس از ابتلای به بیماری، مرگ و میر، عوارض بیماری و شایعات فراوان از عواملیست که جامعه را مغشوش کرده است، افزود: ایجاد محدودیت های اقتصادی، محدویت های تردد و مسافرت حتی محدودیت در دورهمی های خانوادگی موجب آسیب های جبران ناپذیری به روح و روان افراد جامعه شده است.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی اسفراین با اشاره به اینکه جامعه ایرانی در اغلب موارد دچار نقصان شادی اجتماعی بوده است افزود: با تعطیلی مناسبت ها، مجالس شادی، اماکن فرهنگی و ورزشی، عدم برگزاری مناسبت های مذهبی و حتی عزاداری و تعطیلی مدارس و دانشگاه ها در دوران کرونا به کاهش شادی در جامعه ایرانی دامن زده شده است.

نیک پرست با تاکید بر اینکه اکنون باید با پیش بینی برنامه های صحیح، نشاط و شادابی را در جامعه ایجاد کرد گفت: استفاده از رسانه های جمعی از جمله رادیو و تلویزیون به عنوان رسانه های مرجع و تاثیر گذار با هدف پر کردن خلاء های ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا تهدیدی جدی برای سلامت روان در جامعه

کرونا تهدیدی جدی برای سلامت روان در جامعه