مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 اسفند 1400 ساعت 18:122022-03-08فرهنگي

چطور رمان سیاسی بخوانیم؟/ تجربه خواندن یک کتاب از کوندرا


در هفته بیست و پنجم برنامه چراغ مطالعه، درباره تجربه خواندن «زندگی جای دیگری است» نوشته میلان کوندرا و اینکه چگونه رمان سیاسی بخوانیم بحث و گفتگو می شود.

- ، در اولین شب از هفته بیست و پنجم برنامه چراغ مطالعه که سه شنبه هفدهم اسفند ماه پخش می شود ابتدا مهمترین اخبار حوزه ی کتاب، نشر و ترجمه مرور می شود و سپس در بخش چی را چطور بخوانیم، محمد حنیف در مورد رمان سیاسی و اینکه چطور باید آثار مرتبط با این حوزه را خواند سخن خواهد گفت و منابعی را برای مطالعه معرفی می کند.

در بخش فارسی وار با تمیم داری ز بان شناس و فارسی پژوه درباره موضوع سرچشمه های ز بان فارسی گفتگو می شود و سپس در بخش تجربه خواندن فرناز شهید ثالث درباره تجربه خواندن کتاب زندگی جای دیگری است نوشته میلان کوندرا صحبت می کند.

اما در دومین شب برنامه چراغ مطالعه (قسمت پنجاهم) که چهارشنبه هجدهم اسفند ماه پخش می شود کتاب قربانی طهران نوشته حامد اشتری با حضور نویسنده مورد بحث و گفتگو قرار می گیرد.

قربانی طهران نگاهی داستانی به اتفاقات مشروطه دارد و می کوشد سیر تحول جوانی عدالت خواه را در آن دوران نشان دهد.

جوانی که با رویای عدالت خواهی از وطن مهاجرت کرده و به مرکز تحولات سیاسی آن زمان یعنی تهران می آید و اوضاع را با آنچه در جراید می خوانده کاملاً متفاوت می باید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چطور رمان سیاسی بخوانیم؟/ تجربه خواندن یک کتاب از کوندرا

چطور رمان سیاسی بخوانیم؟/ تجربه خواندن یک کتاب از کوندرا