مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 اسفند 1400 ساعت 18:072022-03-08بين الملل

آمریکا یکی از متهمان پرونده 11 سپتامبر را تحویل عربستان داد


آمریکا ماه گذشته با آزادی پنج زندانی موافقت کرد اما 10 نفر از آن ها از جمله «خالد شیخ محمد» طراح اصلی این حملات در انتظار صدور حکم توسط یک کمیسیون نظامی هستند.

- آمریکا ماه گذشته با آزادی پنج زندانی موافقت کرد اما 10 نفر از آن ها از جمله خالد شیخ محمد طراح اصلی این حملات در انتظار صدور حکم توسط یک کمیسیون نظامی هستند.

  وزارت دفاع آمریکا ( پنتاگون ) از تحویل یک تبعه سعودی که طی دو دهه گذشته در خلیج گوانتانامو به اتهام مشارکت در حملات 11 سپتامبر 2001 زندانی شده بود به عربستان خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، پنتاگون امروز (سه شنبه) در بیانیه ای اعلام کرد که لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در چهارم فوریه 2022 کنگره از قصد خود برای بازگرداندن محمد القحطانی یکی از مظنونان حملات 11 سپتامبر به عربستان سعودی مطلع کرد و ما با همکاری شرکای عربستانی خود شرایط لازم را برای انتقال امن وی فراهم کرده ایم.

این بیانیه اضافه کرد که ایالات متحده از رغبت عربستان و سایر شرکای خود برای حمایت از تلاش های مستمر آمریکا جهت کاهش تعداد زندانیان در جریان یک فرآیند دقیق و سنجیده و در نهایت بستن زندان گوانتانامو قدردانی می کند.

انتقال القحطانی پس از آن صورت گرفت که کمیته بازبینی گوانتانامو به این نتیجه رسید که بازداشت وی برای حفاظت از امنیت آم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا یکی از متهمان پرونده 11 سپتامبر را تحویل عربستان داد

آمریکا یکی از متهمان پرونده 11 سپتامبر را تحویل عربستان داد