مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 اسفند 1400 ساعت 17:372022-03-08سياسي

شهرداری به اجرای طرح های معماری در نمای ساختمان ها ملزم شد


اعضای شورای شهر تهران پس از استماع دلایل ارائه لایحه طراحی، پایش و اجرای نماهای شهر تهران با 19 رای موافق آن را به تصویب رساندند.

- ، صبح امروز اعضای شورای شهر تهران بررسی لایحه اصلاحیه تبصره ششم (6) بند (ب) ذیل ماده چهارم (4) مصوبه طراحی، پایش و اجرای نماهای شهر تهران را در دستور کار قرار دادند.

سلیمی مدیرکل معماری شهرداری تهران در دفاع از این لایحه گفت: شهرداری لایحه پیشنهادی را به شورای شهر ارائه کرد که بر اساس آن به مالک اجازه داده می شد تا زمانی که سقف طبقه همکف را می سازد نمای پیشنهادی ساختمان را به شهرداری تحویل دهد که این با مخالفت اعضای شورا مواجه شد و مقرر شد مجدداً بازنگری در متن لایحه صورت گیرد که با همکاری شورا این مهم انجام شد.

وی با بیان اینکه یک بانک اطلاعاتی از نماهای منتخب تهران تهیه کرده ایم که سازندگان می تواند از آن الگو برداری کنند، ادامه داد: این را هم اضافه کنم که ترکیب اعضای کمیته نما تغییر کرده است.

همچنین در تدوین نمای ساختمان نسبت به دسته بندی و تفکیک بناها اقدام و بناها را به دو دسته تأثیرگذار و کمتر تأثیرگذار تقسیم کرده ایم.

بر این اساس در مناطق یک تا شش و 21 و 22 اگر پلاک های مجاورشان با عرض کم باشد دیگر نیازی به طرح نما در کمیته نیست که با این مصوبه 40 درصد از پرونده ها مشکلاتشان حل می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهرداری به اجرای طرح های معماری در نمای ساختمان ها ملزم شد

شهرداری به اجرای طرح های معماری در نمای ساختمان ها ملزم شد