مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 اسفند 1400 ساعت 17:122022-03-08اجتماعي

گام اول در عدالت آموزشی دسترسی به مدرسه است


گام اول در عدالت آموزشی دسترسی به مدرسه است اما در کیفیت آموزش، تفاوت معناداری وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مهدی نوید ادهم عضو شورای عالی آموزش و پرورش در برنامه دورهمی فعالان حوزه عدالت آموزشی که به میزبانی قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر وزارت آموزش و پرورش با موضوع بررسی چالش ها و فرصت های حوزه عدالت آموزشی در کشور برگزار شد، اظهار کرد: عدالت از واژه های بسیار پیچیده ای است که دغدغه صاحبنظران در تاریخ بوده است؛ گمشده انسان بوده است و آن چیزی که در طول تاریخ انسان را رنجور می کرده است، ناعدالتی بوده است.

وی با بیان عدالت از آرمان های انقلاب اسلامی است، گفت: عدالت در معنای دیگر به این معنی است که هر ذی حقی به حق خود برسد؛ البته در این معنی کژتابی وجود دارد و برخی عدالت را با تساوی و یکسان پنداشتن تعریف می کنند که اشتباه است.

نوید ادهم اضافه کرد: از منظر سند تحول بنیادین، واژه تربیت اعم از تعلیم و تربیت ، آموزش و پرورش است و عدالت تربیتی هم آموزش و هم پرورش را شامل می شود.

وی ادامه داد: یک کار خوب در آموزش و پرورش انجام شد که بر اساس 20 شاخص، عدالت آموزشی سنجیده شد و 499 شهرستان مشخص هستند که کدام ها از نصیب آموزشی بیشتر و کدام از حداقل نصیب برخوردارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گام اول در عدالت آموزشی دسترسی به مدرسه است

گام اول در عدالت آموزشی دسترسی به مدرسه است