مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 اسفند 1400 ساعت 16:572022-03-08اقتصادي

گیلان توانمندی توسعه صادرات کالاهای غیر نفتی به روسیه را دارد


استاندار گیلان با اشاره به توانمندی این استان برای توسعه صادرات به روسیه، گفت: برای رفع موانع احتمالی به منظور تحقق اهداف توسعه محور باید اقدام جهادی انجام شود.

- ، اسدالله عباسی ظهر سه شنبه در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی گیلان با اشاره به ارتباط بیش از 400 ساله ایران و روسیه، اظهار کرد: در 25 سال گذشته شاهد حضور استانداران آستاراخان روسیه در گیلان و امضا توافقنامه هایی بوده این.

وی با بیان اینکه بخش از توافقنامه ها اجرایی و باقی نیز در دست اجرا است، افزود: دو استان گیلان و آستاراخان ظرفیت های بسیاری دارند و گیلان برای تقویت روابط اقتصادی روسیه با استان های جنوبی کشور آمادگی کامل دارد.

استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت های گیلان برای توسعه صادرات به روسیه، تصریح کرد: باید برای رفع موانع احتمالی در راستای تحقق اهداف توسعه محور، اقدام جهادی صورت گیرد.

وی راه آهن در دست احداث رشت-آستارا، اسکله و بنادر و گمرکات استان به ویژه آستارا را به عنوان درگاه صادراتی گیلان عنوان و اضافه کرد: ایجاد شبکه گردشگری دریایی نیز از موضوعات مهمی است که باید به آن توجه شود.

عباسی راه اندازی پرواز مستقیم از ایران به آستاراخان را از جمله پیشنهاداتی برشمرد و گفت: این موضوع تسهیل روابط و مراودات تجاری میان دو کشور را فراهم می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گیلان توانمندی توسعه صادرات کالاهای غیر نفتی به روسیه را دارد

گیلان توانمندی توسعه صادرات کالاهای غیر نفتی به روسیه را دارد