مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 اسفند 1400 ساعت 16:372022-03-08اقتصادي

18 درصد آب کل کشور در شهر تهران مصرف می شود


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به ضرورت کاهش مصرف آب در تهران گفت: شهر تهران حدود یک میلیارد و صد میلیون متر مکعب و تقریبا برابر با 18 درصد آب کل کشور در شهر تهران مصرف می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدرضا بختیاری در برنامه ای تلویزیونی اظهار کرد: این اعداد درحالی بوده که منابع تامین آب شهر تهران 500 حلقه چاه و 5 سد در اطراف تهران است که شامل سد طالقان و امیرکبیر در غرب تهران و سد های لار و لتیان و ماملو در شرق تهران می شود.

وی افزود: میزان آبی که از سدهای تهران مورد استفاده قرار می گیرد به طور متوسط 800 میلیون مترمکعب است که این میزان بنا بر خشکسالی یا ترسالی متغیر است.

حجم کل این سدها یک میلیارد متر مکعب است و این به آن معنا است که مصرف آب در تهران تقریبا برابر با ظرفیت ذخایر سدها است.

وی با اشاره به آن که در تهران بیشترین حالت بارندگی هم که رخ بدهد سدهای تهران گنجایش بیش از یک میلیارد مترمکعب را ندارند گفت: مصرف آب در تهران نزدیک به 800 میلیون متر مکعب است که بنابر این در یک سال پر باران هم ما بیشتر از 200 میلیون متر مکعب نمی توانیم ذخیره کنیم.

بختیاری در پاسخ به این سوال که چه میزان آب در چرخه انتقال، از تصفیه خانه تا رسیدن به درب منازل هدر می رود؟ گفت: مابه التفاوت تولید و مصرف را آب به حساب نیامده می نامیم که بخشی از آن ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

18 درصد آب کل کشور در شهر تهران مصرف می شود

18 درصد آب کل کشور در شهر تهران مصرف می شود