مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 اسفند 1400 ساعت 13:022022-03-08دانش

روش جدیدی برای تولید برق با کمک آسمان خراش باکتریایی


محققان آسمان خراش های کوچکی را برای جوامعی از باکتری ها ساخته اند که به آنها کمک می کند فقط از نور خورشید و آب، برق تولید کنند.

- به نقل از یورکالرت، محققان دانشگاه کمبریج انگلستان از چاپ سه بعدی برای ایجاد شبکه هایی از محفظه نانویی مرتفع استفاده کردند که در آن باکتری های خورشید دوست می توانند به سرعت رشد کنند.

آنان توانستند الکترون های زائد باکتری را که از فتوسنتز باقی مانده بود، استخراج کنند که می توان از آنها برای تامین برق وسایل الکترونیکی کوچک استفاده کرد.

دیگر گروه های تحقیقاتی از باکتری های فتوسنتزی انرژی استخراج کرده اند اما محققان کمبریج دریافته اند که ایجاد اقامتگاهی مناسب برای باکتری ها، میزان انرژی را که آنان می توانند استخراج کنند به میزان بیشتری افزایش می دهد.

این رویکرد در برابر روش های سنتی تولید انرژی زیستی تجدیدپذیر رقابتی و در حال حاضر به بازده تبدیل خورشیدی رسیده است که می تواند با بسیاری از روش های فعلی تولید سوخت زیستی رقابت کند.

یافته های این تحقیق راه های جدیدی را در تولید انرژی زیستی باز می کند و نشان می دهد که منابع بیوهیبریدی انرژی خورشیدی می تواند جزء مهمی در ترکیب انرژی صفر کربن باشد.

فن آوری های تجدیدپذیر کنونی مانند سلول های خورشیدی مبتنی بر سیلیکون و سوخت های زیستی از نظر انتشار کربن ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روش جدیدی برای تولید برق با کمک آسمان خراش باکتریایی

روش جدیدی برای تولید برق با کمک آسمان خراش باکتریایی