مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 اسفند 1400 ساعت 12:472022-03-08اقتصادي

آیا انزوای روسیه به نفع نفت ونزوئلا می شود؟


همزمان با افزایش قیمت های نفت تحت تاثیر گمانه زنی ها در خصوص اقدام آمریکا برای ممنوعیت واردات نفت روسیه، ونزوئلا تلاش می کند از این وضعیت بهره برداری کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حمله روسیه به اوکراین ممکن است فرصتی را برای ونزوئلا فراهم کند که به دنبال آن بود تا بایدن را برای کاهش یا لغو تحریم های آمریکا علیه صنعت نفت این کشور متقاعد کند.

همچنان که کشورها در سراسر جهان تحریم هایی را علیه روسیه اعلام می کنند و غول های نفتی از پروژه های روسی خارج می شوند، عرضه نفت جهان به طور غیر قابل اجتنابی کاهش پیدا خواهد کرد.

سوال این است که چه میزان از این کمبود عرضه می تواند در کوتاه مدت جبران شود زیرا تقاضای جهانی بالا مانده است.

ونزوئلا که در سال 2013 بیش از سه میلیون بشکه در روز نفت تولید می کرد، پتانسیل آن را دارد که نفت بیشتری از میزان فعلی برای جهان فراهم کند.

این حقیقت از نگاه دولت بایدن دور نمانده و در روزهای اخیر گزارش هایی از دیدارهای میان مقامات آمریکایی و ونزوئلایی در کاراکاس در خصوص عرضه بیشتر نفت ونزوئلا به بازار منتشر شده است.

نیکولاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا، در اظهاراتی که اوایل فوریه از تلویزیون پخش شد اعلام کرد اگر همه تحریم ها - پولی مالی و بانکی علیه ونزوئلا لغو شوند- ونزوئلا فردای آن روز به بدهکارانش جواب خواهد داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا انزوای روسیه به نفع نفت ونزوئلا می شود؟

آیا انزوای روسیه به نفع نفت ونزوئلا می شود؟